Seller University

Training to help businesses, brands and entrepreneurs succeed as Amazon selling partners
Introduction to Seller University

Próximos webinars

Envío gestionado por el vendedor

¿Estás interesado en hacer crecer tu negocio con Amazon? Aprende a hacerlo con la optimización de tus promesas de entrega

05 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
¿Te preguntas cómo puedes hacer crecer tu negocio con éxito con Amazon? Acompáñanos en este emocionante seminario web en el que te mostraremos cómo optimizar las promesas de entrega. Las promesas de entrega precisas son un factor clave de la experiencia del cliente y un importante paso adelante para desarrollar tu negocio con Amazon. En esta sesión, nuestros expertos te enseñarán cómo optimizar la experiencia del cliente y a establecer promesas de entrega correctas para tu logística, a fin de ayudarte a alcanzar tus objetivos en Internet. Además, ¡este es webinar completamente gratuito!
Promociones

¡Aprende las mejores recomendaciones para realizar ofertas en Prime Fall 2023!

07 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
Tener una estrategia de promociones estratégica es un paso fundamental para impulsar la creación de una trayectoria de éxito en el mundo del e-commerce. Esto es más que cierto a lo largo de los eventos de Amazon, a través de los cuales tendrás la oportunidad de llegar a nuevos clientes, aumentar potencialmente tus ventas y dar a conocer tu marca y tus productos. En este webinar, nuestros especialistas en ofertas compartirán todo lo que debes saber sobre las ofertas y promociones a tu alcance para que puedas configurar una estrategia promocional única. Obtendrás más información sobre las fechas de los eventos, los tipos de promociones disponibles, las prácticas recomendadas y mucho más, incluidas demostraciones en directo sobre cómo crear tus ofertas en Seller Central. ¡No te pierdas esta oportunidad y prepárate para triunfar con este webinar!
Listar productos

Descubre los mejores consejos para publicar tus productos en Amazon

11 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
Únete a nuestros especialistas en esta sesión en directo y descubre los mejores consejos para garantizar que tus nuevos listings o existentes tengan la mejor calidad posible. Los listings de alta calidad que contienen información completa y precisa facilitan que tus clientes descubran, evalúen y compren tus productos. A lo largo de este webinar descubrirás cómo optimizar las imágenes, las descripciones y la visibilidad de tus listings. No pierdas la oportunidad de unirte a nuestros expertos y descubre también algunas herramientas nuevas, como el Explorador de oportunidades de producto, que te ayudarán a generar nuevas ideas de productos al comprender mejor las necesidades de tus clientes. ¿Estás listo para rockear? ¡ÚNETE A NOSOTROS!
Preparse para vender

Primeros pasos de venta en Amazon: ¡APRENDE A CONFIGURAR TU CUENTA EN SELLER CENTRAL!

13 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
"¿Llevas menos de 90 días vendiendo en Amazon y quieres acelerar la llegada de tus primeras ventas? ¿Te gustaría recibir las mejores recomendaciones para configurar tu cuenta de la forma más óptima posible? Regístrate en esta sesión en directo y aprende de la mano de uno de nuestros mejores gestores de cuenta todo lo que debes saber y tener en cuenta para que tus inicios en Amazon sean lo más efectivos posibles.

Estos son algunos de los temas que tratarán nuestro especialistas:

1. Planes de venta (Individual vs Profesional);
2. Registro de marca;
3. Listings;
4. Amazon Ads;
5. Tipos de logística (MFN y FBA).

Además podrás realizar todas tus preguntas al finalizar la sesión para que no te quedes con ninguna duda."
Envío gestionado por el vendedor

NOVEDAD: Actualizaciones importantes sobre el servicio Prime gestionado por el vendedor

14th Septiembre 2023 12:00 PM CEST
Tras el acuerdo alcanzado recientemente con la Comisión Europea que cubre las tiendas de Amazon en Alemania, Francia, España, Países Bajos, Polonia, Suecia y Bélgica, actualizaremos los criterios del Prime gestionado por el vendedor y la Oferta destacada (anteriormente conocida como "Buy Box") en junio de 2023. Únete a nosotros para conocer los nuevos requisitos y cómo cumplir con la nueva lógica del Prime gestionado por el vendedor a través de esta sesión en directo.
Logística de Amazon

¡Ahorra tiempo y haz crecer tu negocio con Logística de Amazon (FBA)!

19 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
¿Sabías que los colaboradores comerciales que utilizan Logística de Amazon han aumentado de media, sus ventas en un 63% en el Marketplace de España? FBA puede ayudarte a escalar tu negocio y llegar a más clientes, ya que seleccionamos, empaquetamos, enviamos y brindamos servicio al cliente por ti, ahorrándote tiempo y costes. Únete a nuestro seminario web exclusivo y descubre todo lo que necesitas saber para comenzar con Amazon FBA. ¡No te pierdas esta oportunidad exclusiva y regístrate en nuestro seminario web hoy para comenzar a hacer crecer tu negocio de Amazon con FBA!
Analice y mejore el rendimiento del producto y la marca

Aprende las mejores recomendaciones para proteger e impulsar tu marca en Amazon Marketplace

21 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
En Amazon Marketplace, ofrecemos un conjunto exclusivo de herramientas de beneficios para las marcas diseñadas específicamente para aquellos colaboradores comerciales que son propietarios de marcas y que ya han registrado su marca en el Registro de marcas en Amazon. Estas herramientas pueden ayudar a proteger tu marca, conectar con los clientes e informar tu estrategia. Únase a nuestro seminario web para obtener más información sobre nuestras diferentes herramientas de beneficios de marca para consolidar y proteger tu marca en Amazon.
Estado de la cuenta

Aprende a gestionar tus pedidos y a mantener un buen estado de la cuenta

26 Septiembre 2023 12:00 PM CEST
¿Te preguntas cómo puedes gestionar correctamente tus pedidos y mantener un buen estado de la cuenta? Únete a nosotros en este emocionante webinar en el que le mostraremos cómo proteger el estado de su cuenta y mejorar tu negocio en Amazon Marketplace. Aprende de un experto de Amazon para gestionar tus métricas de rendimiento de entrega. Además, ¡este es un webinar completamente gratuito!

Beginners

What do you need to know before you create a selling partner account?

Kickstart your business

Brands:

Your story in Amazon stores

Build your brand

Content in Portuguese:

Illustrated woman standing in front of boxes on a conveyor belt in an Amazon Fulfilment Centre

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FAQs

Get answers to the most frequently asked questions about using Amazon for e-commerce.

General overview

What is selling on Amazon?
Selling on Amazon is a programme that allows individuals and businesses to sell their products and inventory on the Internet through Amazon stores, such as Amazon.es
Why should I sell on Amazon?
There are two main reasons: the opportunity to present your product to hundreds of millions of potential customers, and the ability to start selling quickly without having to set up a business website or a physical store.
Can I list my products in all categories on Amazon?
Prior authorisation may be required to list certain products in certain categories. See the Selling page for more information.
What types of products cannot be listed on Amazon.es?
Some products may not be listed due to compliance with legal or regulatory restrictions (e.g., prescription drugs) or Amazon policy (e.g., crime scene photos). For detailed information, see our help section for Restricted Products.
What is the A-to-z Guarantee programme?
The A-to-z Guarantee programme is designed to handle situations where a customer either never received a product or received a product different from the one they ordered or expected. We ask customers to firstly contact the selling partner when they have a problem. If the selling partner does not resolve the issue, the customer can file an A-to-z claim. When Amazon.es receives the claim, we send the selling partner an email detailing the claim. This email requires the selling partner to respond with basic information about the order and the fulfilment process. We then determine how the claim will be settled, which may include refunding the order to the customer.
How do I open a new selling partner account on Amazon?
Visit the pricing page to subscribe to the Professional plan or the Individual plan. You can use your Amazon customer account or create a new account with your business email address. To register, you need to provide the following information:
  • Credit or debit card
  • Phone number
  • Bank details
  • Identification number (CIF/NIF)
  • Email address
Can I change my account from a Professional selling account to an Individual selling account?
Yes. If you don't want to be charged a monthly subscription fee, you can switch your account from the Professional plan to the Individual plan through the My Services page in Seller Central (login required).

If you change your plan, your account remains open and you can continue to offer products on Amazon as an individual selling partner. However, you will lose access to the benefits of the Professional plan, such as bulk product uploading, order reports, shipping rates customised by the selling partner, and special features for listings. Please also keep in mind that only offers from Professional selling partners are eligible for featured offer status on product detail pages.
How do I close my Amazon selling partner account?
To permanently close your Amazon selling partner account, request that your account be closed in Seller Central. Keep in mind that you can use our Listing Status feature to suspend your product listings, or you can delete them completely but hold on to your account for future use. Before you permanently close your account, remember to cancel and delete your listings and complete all transactions.

Pricing

How much does it cost to sell on Amazon.es?
Amazon has two selling plans. The Professional selling plan costs €39 (excluding VAT) per month plus a referral fee for each product sold, which varies by category. The Individual selling plan costs €0.99 per unit sold plus a referral fee for each product sold, which varies by category. If you plan to sell fewer than 35 products per month, the Individual plan may be the best option for you.

In addition to the cost of your selling plan and referral fees, other costs may apply, depending on how you ship orders, whether you decide to advertise them, etc.
What are the differences between the Professional and Individual accounts?
Third-party selling partners can sell in Amazon stores by signing up for the Professional or Individual plan. With the Individual plan, selling partners pay a fee for each unit they sell. With the Professional plan, selling partners pay a flat fee per month, no matter how many units they sell.
When do I start paying my monthly subscription fee?
The monthly subscription fee only applies to Professional selling accounts and starts as soon as the registration process ends. The first monthly subscription fee will be charged at that time, unless you sign up with a promotional offer.
How do I get paid?
Amazon will settle your account 14 days after you register. Subsequently, the payment process repeats every 14 days. It normally takes around five business days from the payment date until the money is available in your bank account. For payment to be made, you must have a bank account in your selling partner account and a positive or zero balance. Referral fees, variable selling fees for an item, customer refunds, customer claims, and charge backs, if any, may affect your balance.

Sell

How do I manage my selling partner account?
Use the Seller Central website to manage all parts of your Amazon business. Seller Central is the website where you can manage your selling partner account, add product information, update your inventory, and manage orders and payments.
How do I add inventory?
You have four options for entering product-related information:
  • Use the Sell on Amazon button on Amazon product pages.
  • Use the Add a Product feature in Seller Central to list a new product.
  • Use Excel-based inventory files to add multiple product listings at once.
  • Use Amazon Marketplace Web Services to perform bulk uploads and get reports from your system.
How will I know when I make a sale?
Amazon notifies you by email or text message when you receive an order. You can choose your notification methods in your account settings.
How much does it cost to ship the products I sell on Amazon?
Shipping rates depend on whether you plan to fulfil orders yourself or use FBA to manage your fulfilment and customer service.
How does Fulfilment by Amazon work?
With Fulfilment by Amazon, you store your products in Amazon's fulfilment centres and we pick, pack, ship and provide customer service for said products.
What is the featured offer?
The featured offer is where customers start the purchase process on a product detail page by adding products to their shopping baskets. A key feature of Amazon stores is that the same product can have multiple offers from multiple selling partners. If more than one selling partner offers the same product in new condition, they can opt for the featured offer for that product.

To be eligible to become a featured offer, you must have a Professional selling partner account and demonstrate that the shopping experience you provide for customers is excellent. Amazon uses account performance-based criteria to determine your eligibility for featured offer placement. Eligible listings that are not given featured offer placement are visible in the "More Buying Choices" box. Amazon does not guarantee placement in either of these locations.
Can I offer gift wrapping and gift messaging services to my customers on Amazon.es?
Yes, for sales in categories other than Books, Video and DVDs. Our gift messaging service allows customers to write gift messages for individual products or for entire orders, and our gift wrap service allows customers to select and pay for gift wrapping for each product in the order. As an Amazon selling partner, you can make one or both services available to people who buy your products.
How can I sell my products in other international Amazon stores, such as the United States and Japan?
Selling in other Amazon stores is similar to selling in Spain. When you set up a Professional selling partner account in Spain, you immediately have the option to list eligible products in North America (United States, Canada and Mexico), Europe, the United Kingdom, Japan, Australia and more. Learn more about how to sell in Amazon stores across the world.
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